
21 Úno Co a komu ukazovat na sociálních sítích?
Všichni chtějí být všude, ale pak nejsou vlastně nikde. Kde jste vy a vaše cílová skupina?
Dejte tu grafiku na Facebook, Instagram. Dejte to i na TikTok, ten je teď prý in. Ideálně kdyby to šlo překlopit do newsletteru, co?
NE! Fakt ne. Vezmeme to od začátku.
Pro koho vaše značka je? Pro koho je váš produkt? Rozhodně neříkejte, že je pro všechny. Pro všechny už není ani obyčejný rohlík.
Je težké se vymezit, ale je to vlastně jediná šance, jak uspět a servírovat obsah, který bude někoho zajímat.
Udělejte si analýzu. Jak svých současných prodejů a konkurence, tak toho, co kde publikujete a s jakým cílem.
Pokud nemáte data, než se do něčeho pustíte, tak začněte měřit. Věřte mi, ušetříte hodně peněz a nervů.
Pokud si i přes všechno myslíte, že jste pro všechny, čeká vás hodně práce, druhů obsahů a nákladů.
Pokud zjistíte, že chcete oslovovat publikum kolem 25-35 let, naleznete ho na Facebooku, ale značnou část i na Instagramu. Pro zákazníky pod 25 let můžete sáhnout opět na Instagram, ale také na TikTok. TikTok v této době zažívá stabilní růst a neměl by být opomínán. Starší publikum nad 35 let se vyskytuje z většiny na Facebooku.
Všechny tyto základní sociální sítě užívá více žen než mužů. Na Slovensku a Česku jsou dokonce výrazně odlišné zájmy uživatelů. Na Slovensku dominují technologie, koníčky a móda. V Česku obchod, koníčky a zábava. V ČR naleznete na Facebooku přes 5 milionů uživatelů, na Slovensku necelé 3 miliony. Instagram na Slovensku používá přes 1,5 milionu lidí, v Česku přes 3,5 milionu. Nezapomínejte i na komunikaci na LinkedIn, je to trochu jiná disciplína než ostatní sítě, ale i tam je hodně uživatelů. Pro fajnšmekry bych ještě doporučil Twitter, ale tam je to hodně složité na plnění obsahem a nedá se tam ukazovat cokoliv.
A teď to důležité. Nestačí se přihlásit na Facebook, Instagram a TikTok a začít valit bezhlavě obsah. Pro každou síť je nejdůležitější vybrat a vytvořit správnou strategii. Na Facebooku můžete vytvářet obsah delší, delší copy. Na instagram se vejděte do 20 sekund a pište méně. No a na TikTok? 15 sekund, točte a stříhejte v mobilu, dělejte vtipy, netlačte, buďte cringe a nepište skoro žádné copy. Nicméně doporučuji pracovat s tím, že na každé síti máte 2-3 sekundy na to zaujmout. Průměrně divák dokouká 7-10 sekund obsahu. Na Facebooku můžete říkat více příběh, někdy i edukovat. Na Instagramu ukazujte krásné věci, dejte si záležet, buďte cool. Na TikToku bavte a neberte se vážně.